7 Nisan 2008 Pazartesi

parayı bulmuşsun ama adam olamamışsın batman efendi




batman'e ezelinden beri kılım...sevemedim bi' türlü o snob tavırları, o para içinde yüzen, bi manitanın koynundan kalkıp başka manitanın yanına koşan hallerini...


ama beni bu lavukta en çok iten şey alfred'e ettiği zülümdür...be hey deyyus, deden yaşında adam bu biiir! zamanında baban olucak o şerefsize de hizmet etmiş bu ikiii, eline doğmuşsun alfred'in hiç mi saygın yok!?? yazık günah be...


bence süper kahraman dünyasının en uyuz figürüdür batman...dünya kadar parası var, yakışıklı,karizma tavan yapmış,uşaklar yardımcılar etrafında pervane,gotham city'nin en taş ablaları hem batman haline hem bruce wayne haline hasta ama paşam hep bi' triplerde, hep bi' bunalımlarda...şehirde en ufak bi' hadise olmasın, batman hemen orda...sana mı kaldı gotham city'nin asayişini sağlamak!?? otur evinde, hiç utanmadan, deden yaşında alfred'e söyle getirsin viskini, şöminenin başında iç...


dediğim gibi kılım batman'e ama örümcek adam'ın hastasıyım...ciğerini bilirim örümcek'in(çok okurdum bi' aralar)...


örümcek garibim, hep ezik,hep acılar içinde...ana baba yok, amcasıyla may halası bakıyor (ben amca da peter'ın bi' hatası yüzünden rahmetli oluyor sonra)çocuğa...batman'de yetim, ama bi' fark var, para b.k gibi,kafa rahat, ne kira derdi var ne harç parası...


örümcek üniversite okuyor bi' yandan da harçlığını çıkarmak için fotoğrafçılık yapıyor...bruce efendiyi mürebbiyeler yetiştirmiş, babadan kalan holdinglerde fink atıyor...


örümcek hayatında sadece bir tane kızı seviyor (araya bi' felicia hadisesi karışıyor ama o sayılmaz)...batman paşa ''o manita benim bu manita da benim'' misali her çiçekten bal alıyor...


örümcek işte, okulda, sivilde heryerde ezilirken millet batman'ın karşısında el pençe divan duruyor(burda sevgili atilla başkan'dan alıntı yapıyorum ''parasız adam şerefsiz adamdır'')...


örümcek may halasına yük olmamak için kendi yemeğini bile kendisi hazırlarken batman ''alfred'im şimdi bi' yarım ekmek arası salam kaşar olsa ne giderdi beaa'' diye yaşlı başlı adamdan hizmet bekliyor...


örümcek'in ne yardımcısı var ne de uşağı ama batman'de hem alfred dayı var hem de robin...1 dese 2 etmiyorlar sözünü...ve ayrıca batman'le robin'in gay olduğu yönünde çok ciddi söylenti var...g.tümden uydurmuyorum bunu bi' dünya öpüşürmüş gibi çizimleri var..batman'in arkadan robin'e sarıldığı çizimler falan...evde bi' dergide vardı o çizimler ama internette bulamadım...ya...aslında yalan söylemiyim, buldum ama ''bulamadım'' deyince daha dikkat çekici oldu...


örümcek arkadaş canlısı,mütevazı bi' gönül adamı...wolverine olsun,hulk olsun,fantastic four olsun,blade olsun bi' sıkıntıları olduğunda soluğu bu çocuğun yanında alırken batman hayatında sadece bi' tane arkadaş edinebiliyor kendine;catwoman...o'nu da ,afedersin, bi' şekilde keresteye getiryor(yine atilla başkandan alıntı...keresteye getirmek=ayar vermek)...be şerefsiz, kız sana güvenmiş, yardımını istemiş yapılır mı lan bu allahsız...


örümcek gayet sade bi' kostüm giyerken, batman abartılı, farklı şekillerde kostümler giyiyor..bi de yetmezmiş gibi o kostümler böyle baklava karın kaslı,şişkin şişkin tricepsli,nadide sultan göğüslü falan...


örümcek diğer tüm marvel comics kahramanları gibi içinde seninki benimki gibi fırtınalarla yaşarken batman diğer dc comics kahramanları gibi daha bi' bizden uzak daha insan ve statü üstü sıkıntılarla uğraşıyor (superman de ayrı bi' cins...o'na da ayarım...hem uzaylı hem ezik, nasıl iş lan bu!??)...


dediğim gibi, batman'a kılım aga, bana örümcek gelir...en azından delikanlı hem de kimyager benim gibi...örümcek'i ''böcek'' deyip üstüne basıp geçme, kim bilir ne derdi, ne sıkıntısı vardır...ama yarasadan uzak durmakta fayda var...saçına yapışırsa bi' daha çıkaramıyosun...






güzelmiş bu çizgi roman muhabbeti, daha yazarım ben bundan... sardı beni...

Hiç yorum yok: